TÜRK Kime Denir ? - Türkçü Haber Merkezi
"TÜRK IRKI SAĞOLSUN" "NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE"

24 Nisan 2013 Çarşamba

TÜRK Kime Denir ?






















NE MUTLU TÜRK'ÜM DİYE
Yıl 1963 yazı, vakit ikindi üzeri.
Dedem Hacı Hafız Ahmet Özer’den Kur’an-ı Kerim dersi alıyorum…
Çarşı camii müezzini Ahmet Amca ikindi ezanını okuyor…
Dedem “Türk'ü çağırıyorlar” dedi.
Ben de “dede, müezzin Ahmet ezan okuyor” dedim.
Bunun üzerinde dedem takrar “Oğlum Türk’ü çağırıyorlar” dedi ve bana dönerek sordu: "Oğlum Türk neye derler bilir misin?" dedi.
Ben de dilimin döndüğünce –ilkokul beşinci sınıfta olduğum için- anlatmaya çalıştım.
Dedem “Oğlum” dedi ve Türk’ü tarif etmeye başladı:
Tarihten eski, tarihten şerefli, kan mayası çınar gibi Orta Asya olan ve Allah’ın en yüce dini İslamiyet’e inanıp iman eden, onu yaşatan, yaşayan ve mücedelesini veren Türk’tür.
***
Türklük bir benimseme, aidiyet duyma ve kültür meselesidir. Öyleyse Türk’ü şimdi de ben tarif etmeye devam edeyim.
Türk;
Haksızlık yapmayan ve haksızlığa boyun eğmeyen;
Yalan, hile, ikiyüzlülük gibi davranışlara benliğinde yer vermeyen;
Vatanı, milleti, namusu, şan ve şerefi için hayatını feda etmekten çekinmeyen;
Zulmetmeyen ve zalimi kahreden;
Yolundan ve sözünden dönmeyen, en yüce dine (İslamiyet’e) iman eden;
Öfkesi kadar merhameti de bulunan;
Vatan yaptığı her yerde, ilim ve kültür meş’alesini tutuşturan;
Dürüstlükten ayrılmayan, beşeriyete örnek olmakla görevli;
Asaleti, ahlakı, mertliği, fazileti, kahramanlığı, vekar ve haysiyeti temsil eden insan ve millettir!
İlahiyatçı - Eğitimci Yusuf Ziya Aksoy
Yusuf Ziya Aksoy (solda) Ülkücü Şehit Tuncay Terzi ile birlikte / 1976

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Günün Filmi

Icon Icon Icon Icon

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı

Popüler Yayınlar





 
Support : haber | türkçühaber Template | türkçüler
Copyright © 2011. Türkçü Haber Merkezi - All Rights Reserved
Template Created by Published by
Proudly powered by