Bakan
Yıldırım, yarın temeli atılacak olan 3. köprünün geçiş ücretlerine ilişkin
"Otomobil eş değeri olarak yolda kilometre başına doların onda birinden az
bir miktar, köprü geçiş ücreti de 3 dolar karşılığı TL olacak" dedi
İSTANBUL Temel atma töreni yarın gerçekleşecek 3. köprünün inşaat alanında
incelemelerde bulunan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali
Yıldırım, inceleme sonrası basın mensuplarının sorularını yanıtladı. Başbakan
Recep Tayyip Erdoğan'ın genelde temel atma törenlerine katılmadığını dile
getiren Yıldırım, "Bu proje İstanbul için, Türkiye için, hatta dünya için
büyük bir proje olduğundan temel atma törenine Başbakanımız da katılacak, sayın
Cumhurbaşkanımız ve TBMM Başkanımız da katılacak" hatırlatmasını yaptı.
Köprünün hizmete girme tarihine ilişkin bir soru üzerine, Başbakan Erdoğan'ın
yüklenici firmaya "daha erken bitir"çağrısında bulunabileceğine
işaret eden Yıldırım, "Biz tarihi sözleşme şartlarına göre 3 yıl olarak
belirledik. Yani işin başladığı tarihten itibaren 3 yıl. Ancak yarın temel
atmada yükleniciye bir sürpriz yapılabilir. Öne çekme anlamında bir sürpriz olabilir"
ifadelerini kullandı. Diğer köprülerin bakımı Boğaziçi köprüsünün bakım
tarihleriyle ilgili bir soru üzerine Yıldırım, "Büyük bakıma yani askı
kablolarının değiştirilmesi, ana taşıyıcıların elden geçirilmesine yönelik
hazırlık çalışmalarımız büyük oranda tamamlandı. Arkadaşlarımız tüm
hazırlıklarını yaptılar, ihalesini de yapacağız bu yıl içerisinde. Ancak işin
fiilen başlaması Marmaray'ın devreye girmesinden sonra olacak. HGS sayısı OGS
sayısını geçti Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) kullanımında bir aracın turnikeden
geçişi için minimum 21 saniye gerektiğini anımsatan Yıldırım, bunun trafik
akışını ciddi anlamda sekteye uğrattığını anımsatarak, Hızlı Geçiş Sistemi
(HGS) kullanıcı sayısının Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) kullanıcısını aştığına
dikkati çekti. Yıldırım, "4 milyon HGS abonesi var, 3 milyon OGS abonesi
var. Demek ki sistem oturdu" ifadesini kullandı. Ağaç kesimi polemikleri
Ağaç kesimleriyle ilgili tartışmalara atıfta bulunulan bir soru üzerine
Yıldırım, sadece yol için kullanılacak arazi miktarının 5 bin dönüm olduğunu
anlatarak "5 bin dönümün 4 bin dönümünü proje bittikten sonra tekrar
ağaçlandıracağız. Yani yolun yanları tekrar yeşillendirilecek, otoyol bandında
bu yapıldıktan sonra kalan kısım 17 bin dönümdür. Buradaki ağaçlar kesilmiyor.
Kesilen ağaçların çok daha fazlası ya taşınacak ya da yerine dikim yapılacak.
Zaten projenin bu kadar çok viyadükle yapılmasının sebebi de bu. Normal
şartlarda bu kadar viyadük olmadan, yararak yolu yapabilirdik. Doğal yapıyı
bozmamak için zor ve pahalı bir yöntem seçtik" diye konuştu. Köprünün ismi
konusunda ipucu vermekten kaçınan Yıldırım, "Biz köprünün yapımıyla
ilgileniyoruz. Siz yapın, isim koyan çıkar. İsimsiz kalmaz, merak etmeyin. Günü
gelince en uygun şekilde en uygun ismi mutlaka bu köprüye veririz" dedi.
Geçiş ücretleri Geçiş ücretleri konusunda çeşitli tavan ücretleri
belirledikleri bilgisini veren Yıldırım, şunları kaydetti: "Dingil
sayısına göre değişiyor. Otomobil eş değeri olarak yolda kilometre başına
doların onda birinden az bir miktar, köprü geçiş ücreti de 3 dolar karşılığı
Türk parası olacak. Bunlar tavan ücretlerdir. (İşletmeci) Trafik durumuna göre
bu ücretleri aşamaz, ancak bu ücretlerin altında bir fiyat uygulamasına da bir
mani yok. İşletmecinin kendi kararı… Trafiği artırıp sürümden kazanmak için
tarifeyi belirlenen sınırların altında tutabilir."
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder